رنگ سفید چه تاثیری در روشنایی خانه و اداره دارد ؟

تاثیر طیف به ویژه رنگ سفید بر روح و روان انسان‌ها، موضوعی است که از مدت ها پیش  به اثبات رسیده است.در گذشته های دور و در ادیان مختلف برخی رنگ‌ها،اهمیت و جلوه ی بیشتری داشتند. به طوری که استفاده از یک سری رنگ های خاص در مراسم و یا حتی اماکن خاص مورد توصیه ی بزرگان آن دین و مذهب خاص بوده است.

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و وسیع شدن دید انسان، متخصصان و روان شناسان سعی در بررسی این پدیده داشته اند و شاهد تغییرات شگرفی که هر رنگ در رفتار و حالات روحی و روانی افراد به وجود می آورد، شدند.

با توجه به اینکه این مساله روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. و از طرف دیگر به علت بالا رفتن آگاهی در این زمینه، پرواضح است که این روزها انتخاب طیف تنها از روی علایق و سلیقه ی شخصی نیست.

طیف رنگی برای چه حال و هوایی و برای کدام فضا مناسب است

امروزه ما می دانیم که هر طیف رنگی برای چه حال و هوایی و برای کدام فضا مناسب است. و نکته جالب توجه اینکه طیف ها و روانشناسی رنگ‌هاروانشناسی رنگ‌ها، دکوراسیون خانه‌ها را نیز تحت تاثیر قرار داده است و همه به دنبال یافتن بهترین رنگ برای خانه خود هستند. در این نوشته  به تجزیه و تحلیل کاربرد نقش رنگ سفید در دکوراسیون خانه و ویژگی‌های این رنگ می‌پردازیم. انتظار می‌رود با خواندن این متن، بتوانید محیط‌های مناسب برای استفاده از طیف سفید  را بشناسید.

فراموش نکنیم که رنگ‌ها روی حالات روحی و روانی و همچنین رفتار افراد تأثیر می‌گذارند. و به همین دلیل باید هنگام انتخاب رنگ، به خصوص برای دکوراسیون منزل، دقت بیشتری به کار ببریم تا بتوانیم محیطی امن و آرام برای خود ایجاد کنیم.

روانشناسی رنگ سفید

سفید رنگی است که در مراسم مذهبی بسیاری ادیان استفاده می‌شود به دلیل اینکه مظهر و تداعی‌کننده پاکی، خلوص و آرامش است. رنگ سفید حسی از پاکی و وارستگی در بیننده القا می‌کند و به همین دلیل رنگی است که در مراسم مذهبی بسیاری ادیان استفاده می‌شود. در محیط‌های بیمارستانی نیز از این رنگ استفاده می‌شود تا علاوه بر رعایت بهداشت به نحوی مراجعه‌کنندگان احساس پاکی و آرامش از محیط دریافت کنند.
به یاد داشته باشیم که اگر رنگ سفیدبه طرز صحیحی استفاده نشود، می‌تواند حس سرما را بیننده منتقل کند و حالتی غیر دوستانه داشته باشد. برخی می‌گویند رنگ سفید به یادآوری خاطرات کمک می‌کند و به همین دلیل، در القای حس نوستالژی بی‌تاثیر نیست.
مطالب متعددی درباره روانشناسی رنگ سفید مطرح می‌شود از جمله اینکه طرفداران این رنگ در میان مردم به پاکی و فضیلت شناخته می‌شوند و ممکن است خجالتی به نظر برسند.

سفید رنگی آرامش‌بخش و خنثی است که تداعی خلوص و پاکیزگی می‌کند و موجب ایجاد حس خوب در فرد می شود،استفاده از این طیف در دکوراسیون منزل باعث می‌شود که محیط شما بزرگ و پر نور به نظر برسد علاوه بر آن می توانید برای  دیوارها و کف‌پوش از سفید استفاده کنید و سپس رنگ دلخواه خود را برای مبلمان و فرش انتخاب کنید.رنگ سفید اتاق خواب را به محیطی آرام تبدیل می‌کند و برای داشتن خواب راحت بسیار مناسب است؛ به خصوص اگر با سبز ترکیب شود هم چنین در دکوراسیون آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی، به حفظ بهداشت محیط کمک می‌کند.

نواع رنگ سفید استفاده شده در خانه را بشناسید

سفید یکی از رنگ‌های بسیار پر طرفدار در میان دکوراسیون خانه های شیک ایرانی به شمار می‌آید. و بسیاری از مردم در سراسر جهان بخصوص در میان کشورهای اسکاندیناوی نیز به دلیل ساده بودن ست کردن طیف سایر المان‌های منزل با این طیف از آن برای زیباسازی استفاده می‌کنند. این طیف‌های استفاده شده در خانه‌های سفید رنگ عبارت‌اند از:

  •  سفید رنگ ساده
  • طیف سفید گچی
  • سفید رنگ  استخوانی
  • طیف سفید عاجی
  • سفید رنگ  مرمری
  • طیف سفید کاپوچینویی
  • طیف سفید صدفی
  • فیلی رنگ  ملایم
  • طیف سفید –  یاسی
  • سفید رنگ سفید- سبز
  • طیف سفید – آبی

طیف سفید از نظر رنگ شناسی

سفید رنگی پر از انرژی مثبت است که به خوبی آرامش را به افراد منتقل می‌کند. و محبوب‌ترین طیف در دکوراسیون می‌باشد و کاربرد بسیاری در دکوراسیون مینیمال دارد. اگر می‌خواهید محیطی که در آن قرار دارید بزرگ‌تر از حد معمول نشان داده شود از طیف سفید در آن استفاده نمایید. همچنین این مورد یکی ازترفند ها برای روشن نشان دادن خانه نیز می‌باشد.

از جمله مهم ترین دلایل برای طراحی دکوراسیون با طیف سفید می توان به ویژگی خسته کننده نبودن این طیف اشاره کرد هم چنین ویژگی داشتن هماهنگی کامل با سایر طیف ها موجب شده که رنگ سفید به عنوان پرطرفداراترین طیف برای دکوراسیون به شمار رود، تمیز نشان دادن محیط تا مدت زمان زیاد و بزرگتر نشان داده شدن فضای اتاق با استفاده از این طیف هم از دیگر ویژگی های قابل توجه این رنگ است.

آشپزخانه با رنگ سفید

همان طور که میدانید یکی از مهم‌ترین اجزا در قسمت آشپزخانه منزل کابینت‌ها هستند. چند سالی است که کابیت‌های فلزی کهنه  با طیف سفید یخچالی جای خود را به کابینت‌های ام دی اف در طیف‌ها و طرح‌های متنوع و زیبا داده‌اند. توجه داشته باشید که شما نباید از تنها همین یک طیف سفید در تمامی بخش‌ها استفاده نمایید. برای ایجاد محیطی مدرن از فلزات در طیف‌های مختلف همچون زرد، سبز و قرمز بهره ببرید و برای ایجاد محیطی کلاسیک به سراغ طیف مسی بروید.

اتاق خواب  سفید

اتاق خواب مکانی است که شما باید از آن احساس آرامش را دریافت کنید. و با توجه به مباحث بالا در رابطه با کارآمدن بودن طیف سفید باید ذکر شود که برای دیزاین اتاق خواب بهتر است که از شخصیت درونی شما نیز کمک گرفته شود به عبارتی  بهتر است این اتاق با شخصیت درونی شما هم انطباق داشته باشد. طیف سفید را در اتاق خواب با طراحی‌های چوبی ترکیب کنید تا فضایی کلاسیک شکل گیرید. اگر هم به دنبال ایجاد فضایی مدرن هستید یک سرویس خواب کلاسیک  سفید رنگ محیط اتاق خواب شما را جذاب‌تر خواهد کرد. اگر اتاق خواب شما دارای نور کمی است با یک پرده سفید رنگ، روشنایی آن را بیشتر کنید و یا اینکه اگر دوست دارید تا این اتاق نور کمتری داشته باشد از طیف های تیره‌تری استفاده نمایید.

در مورد استفاده از طیف سفید برای محیط کار باید بگوییم ابتدایی‌ترین رنگی که در هر محیط استفاده می‌شود. سفید است اما

به دلیل نشانه وضوح و شفافیت در کار، آرامش و سکون موجود در این رنگ، سفید رنگ مناسب اتاق کار نیز به شمار نمی‌رود. از

این رنگ به طور معمول برای دیوارهای ادارت استفاده می‌شود؛ اما نکته منفی این رنگ در عادت کردن به آن است که باعث می‌شود

شما نسبت به تغییر رنگ محیط خود مخالف باشید.پیشنهاد ما این است تنها یکی از دیوارهای اتاقتان را به رنگ سفید رنگ‌آمیزی کرده

و حتی از تکنیک دیوار شاخص  برای متمایز کردن نسبت به سایر دیوارهای اتاق  استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *